Verlaging waterpeil Kanaal door Walcheren!

zeeland provincie logo blog
MIDDELBURG – De Provincie Zeeland verlaagt van 22 februari tot en met 4 april het waterpeil van het Kanaal door Walcheren met 0,60 meter. Dit is nodig voor de uitvoering van inspectie- en onderhoudswerkzaamheden aan de oevers van het kanaal.

Het aflaten van het waterpeil in het Kanaal door Walcheren wordt uitgevoerd op 22 februari 2014. Vanaf maandag 24 februari 2014 starten de onderhoudswerkzaamheden. Het oplaten van het kanaalpeil gebeurt op 5 april 2014 vanaf ongeveer 04.00 uur. Vanaf 5 april 2014 is het kanaalpeil weer op 0,90 meter boven N.A.P.

Dit heeft de volgende gevolgen voor de maximum toegelaten diepgang voor de scheepvaart: •Voor de doorgaande scheepvaart tussen Vlissingen en Veere blijft de diepgang onveranderd. Een uitzondering zijn de schepen die ontheffing hebben tot 4,30 meter. De maximale diepgang wordt nu ook 3,70 meter.
•Voor de scheepvaart tussen Vlissingen en het Zijkanaal naar Arnemuiden met inbegrip van het verbreed deel van het Zijkanaal naar Arnemuiden is de maximale diepgang 4,30 meter.
•Voor de scheepvaart op het verbreed kanaal en het binnenhavengebied van Vlissingen, direct voor de grote schutsluis is de maximale diepgang 7,30 meter. Vanaf de eerste binnenhaven tot de Binnenkeersluis is dit 6,40 meter.
•Voor de scheepvaart naar Arnemuiden, vanaf de Arnebrug is de maximale diepgang 1,60 meter.

Lees ook:Verlaging waterpeil Kanaal door Walcheren!
Lees ook:Grote sluis Veere gestremd!
Lees ook:Werkzaamheden Keersluisbrug!
Lees ook:Waterpeil binnenhaven Vlissingen tijdelijk omhoog!
Lees ook:Stremming Kanaal door Walcheren vanwege zwemwedstrijd!

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>