Aanpassingen Sloeweg!

werk in uitvoering blog

MIDDELBURG – GOES / MIDDELBURG – Er komen toch aanpassingen aan de plannen voor de Sloeweg. Op 3 juli debatteerden Provinciale Staten over aanpassingen en dekking van het project Sloeweg. De Staten verlenen een aanvullend budget van 18,5 miljoen om het project te realiseren conform de adviezen van de Task Force Sloeweg. Dat geld is bedoeld voor alle aanpassingen vanaf de A58 tot aan de aansluiting met de Westerscheldetunnelweg. De aanpassing van de aansluiting Sloeweg-Westerscheldetunnelweg wordt eerst verder uitgewerkt. Op verzoek van veel partijen gaat het College opnieuw bekijken wat de mogelijkheden zijn om hier een aansluiting te realiseren die kan rekenen op draagvlak binnen Zeeland.

Het komende jaar werkt de aannemer door om de Sloeweg te verdubbelen en alle bijbehorende kunstwerken te bouwen:

  • De bestaande Sloeweg wordt omgebouwd naar een vierstrookweg (met 2×2 rijstroken), waar straks overal een maximum snelheid geldt van 100 km/uur. Er komt een groene middenberm van twintig meter breed als scheiding van de rijbanen.
  • De huidige op- en afritten van de A58 met de Sloeweg worden vernieuwd.
  • Er komt een nieuwe aansluiting op de A58 bij Drieweg, ter hoogte van Heinkenszand. Voor deze aansluiting wordt het bestaande viaduct benut.
  • Het kruispunt Sloeweg-Stoofweg gaat weg. In plaats daarvan komt er een nieuwe aansluiting bij de Molendijk. Daarbij wordt het advies van de Task Force opgevolgd: er komt geen centrale rotonde, maar een “Haarlemmermeer-oplossing” met twee rotondes ter plaatse van de op- en afritten
  • De eerder geplande verdubbeling van de Bernhardweg (vanaf aansluiting met Frankrijkweg tot Sloeweg) gaat niet door.

Ook werkzaamheden aan de noordzijde van de Sloeweg zijn volop in uitvoering. Met uitzondering van de kruising Sloeweg-Bernhardweg is dit werk medio 2016 gereed.

Stappenplan

De komende maanden gaat de Provincie aan de slag om een oplossing te vinden voor het kruispunt Sloeweg-Westerscheldetunnelweg die kan rekenen op draagvlak bij stakeholders. En die de veiligheid en doorstroming waarborgt. Dat is belangrijk voor vervoerders, maar ook voor vestiging van toekomstige bedrijven. Eerste stap in het proces is om goed op papier te zetten aan welke uitgangspunten de aansluiting moet voldoen. Daarna kan het schetsontwerp worden uitgewerkt tot een voorontwerp. Vervolgens maken de Staten een keuze voor een variant.

Lees ook:Sloeweg volledig beschikbaar!
Lees ook:Aansluiting Molendijk deels open, kruispunt Sloeweg-Stoofweg dicht
Lees ook:Verdubbeling Sloeweg in 2016 afronden!
Lees ook:Verbreding Sloeweg!
Lees ook:Aansluitingen A58 open!

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>