Sinterklaasspecial (13): Last-minute Sintstress: 80% stelt schrijven gedicht uit tot allerlaatste moment

schrijven

MIDDELBURG – Ruim 80% van de mensen wacht tot het allerlaatste moment met het schrijven van een Sinterklaasgedicht, en ruim 30% heeft behoefte aan hulp bij het schrijven van de gedichten voor pakjesavond. Dit blijkt uit onderzoek van online warenhuis wehkamp, dat werd gehouden onder 1000 consumenten die Sinterklaas vieren.

Het schrijven van een Sinterklaasgedicht is nog steeds een traditie onder Nederlandse consumenten. Ruim 75% van de consumenten schrijft een gedicht bij het cadeau wat hij gaat geven op 5 december, blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd onder 1000 consumenten*. Een Sinterklaasgedicht maakt het cadeau persoonlijker.

Uitstelgedrag

Gedicht schrijven stressvolle bezigheid Toch blijkt uit het onderzoek dat schrijven van een gedicht door 50% van de consument als stressvol wordt ervaren. 40% van de ondervraagden gaf aan dat het schrijven van een goed Sinterklaasgedicht een bijna onmogelijke taak is geworden.

Een mogelijke verklaring kan worden gevonden in het uitstelgedrag dat bij het schrijven van een Sinterklaasgedicht komt kijken. Zo gaf 80% van de ondervraagden aan het schrijven van een gedicht tot het allerlaatste moment uit te stellen. Redenen voor het uitstelgedrag zijn tijdgebrek (25%) en gebrek aan motivatie en zin (25%).

Gedichtenservice biedt uitkomst

Om de stress rondom Sinterklaasgedichten onder consumenten te verlichten, biedt wehkamp hulp: in aanloop naar Pakjesavond kunnen klanten gebruik maken van een speciale gedichtenservice. Op 1, 2 en 3 december staan er echte dichters klaar om klanten te helpen bij het schrijven van een gedicht.

“Toen we hoorden dat er bijna niet meer gedicht wordt omdat mensen tegenwoordig te druk zijn of het als stressvol ervaren, konden we niet anders dan daar een oplossing voor bieden met deze gedichtenservice. Daarom zitten in de week voor Sinterklaas drie dichters klaar om samen met de klant te komen tot een prachtig gedicht. De dichters zijn via de mail bereikbaar om alle informatie te krijgen om een mooi gedicht te maken. Zo ontvangt iedere klant, dus niet alleen wehkamp klanten, uiteindelijk een kwalitatief gedicht op maat”, aldus Jacolien van Wezep, PR Manager van wehkamp.

Meer informatie over de gedichtenservice, alsmede de resultaten uit het onderzoek, kan worden teruggevonden op:

https://www.wehkamp.nl/specials/gedichtenservice/

https://www.wehkamp.nl/specials/sintfeitjes-en-weetjes/

*het onderzoek is uitgevoerd onder 1000 consumenten die aangeven Sinterklaas te vieren.

Lees ook:Gezocht: Zeeuwse dichters voor Sail de Ruyter!
Lees ook:Wehkamp en KWF ontwikkelen kennistest over veilig zonnen!
Lees ook:Corstanje Assurantiën wint Independer hypotheekprijs!
Lees ook:ZLM verkozen tot beste verzekeraar van Nederland
Lees ook:Ruim helft van Zeeuwse kinderen krijgt kerstcadeau!

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>