Unieke vertoning van Tons Mosterd commercial miljoenen tv’s op zwart!

serious request blog
ZIERIKZEE – Ton Schröer van Tons Mosterd en Heerlijkheden uit Zierikzee was de hoogste bieder tijdens de veiling van Serious Request 2012 en won hiermee een door Ster en reclamebureau INDIE mogelijk gemaakte televisiecommercial. De bijzondere commercial wordt uitgezonden op dinsdag 12 maart, voor de laatste aflevering van de natuurserie Africa op Nederland 1, die net als voorganger Earthflight al miljoenen kijkers aan de buis heeft weten te kluisteren.

‘Elk jaar breng ik een bod uit op de leukste veilingitems, en dit bod was raak’, aldus Ton. Het door hem geboden bedrag gaat via Serious Request volledig naar een goed doel. Het kleine bedrijf van Ton met zeven medewerkers won een televisiecommercial die gemaakt wordt door reclamebedrijf INDIE van de bekende reclamemaker Lode Schaeffer. INDIE nam de commercial volledig in samenwerking met Ton op en Ster verzorgt de unieke uitzending op prime time.

Tons Mosterd, het in 1978 opgerichte bedrijf Tons Mosterd en Heerlijkheden legt zich toe op het biologisch produceren van mosterd en aanverwante producten als mayonaise, knoflook-, en mosselsauzen. Ton is trots op zijn inmiddels 2000 vierkante meter tellende fabriek die bedekt is met zonnepanelen. Zelf is hij de authentieke verschijning gebleven die hij was, al verplaatst hij zich tegenwoordig bij voorkeur in zijn moderne elektrische auto om zijn biologische mosterd aan te prijzen.

Commercial

De eerste commercial van Ton is geen gewoon spotje. Voor het eerst in de Nederlandse reclamegeschiedenis zullen tv kijkers namelijk tijdens het Sterreclame-blok een zwart beeld te zien krijgen. De 30 seconden zijn geen storing, maar een bewuste actie waarbij Ton slim gebruik maakt van de miljoenen kijkers die tussen het NOS Journaal en Africa ingeschakeld zijn. Door dit enorme aantal tv’s zo goed als uit te schakelen zorgt Ton in een halve minuut voor een enorme energiebesparing. Hiermee is zijn commercial net zo ecologisch verantwoord als zijn op zonne-energie geproduceerde biologische producten.

Lode Schaeffer

Na het winnen van de veiling kwam Ton al snel in contact met Lode Schaeffer van het bekende Amsterdamse reclamebureau INDIE. ‘Bij een eerste ontmoeting kwam Ton er achter wat er bij een gemiddelde reclameproductie komt kijken. Alleen al van de lijst met mensen en energieverslindende lampen, camera’s, en kranen die we normaal gebruiken kreeg hij het Spaans benauwd. Door al deze zaken te schrappen zorgt de commercial niet alleen bij het uitzenden, maar ook bij het maken al voor een enorme energiebesparing’, aldus Schaeffer.

Lees ook:Zonnepanelen voor dak basisschool St. Willibrordus!
Lees ook:Tons Mosterd zet de tv’s op zwart!
Lees ook:TonS Mosterd daagt STER uit om scherm op zwart te zetten!
Lees ook:TonS Mosterd genomineerd voor de MVO-prijs Schouwen-Duiveland!
Lees ook:Zenderwijzingen DELTA vallen verkeerd

1 Reacties // Reageer

One thought on “Unieke vertoning van Tons Mosterd commercial miljoenen tv’s op zwart!

  1. sanne

    Een goed initiatief Ton!

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>