Keuring scooters en bromfietsen!

VLISSINGEN – In Vlissingen en Souburg zijn dinsdag bromfietscontroles gehouden in het kader van het project ‘Brom Effe Normaal’. Elf bromfietsen en scooters moeten opnieuw ter keuring worden aangeboden, omdat ze waren opgevoerd.

Tussen 08.00 en 10.00 uur werd door twaalf agenten van politieteam Walcheren en het Verkeersteam gecontroleerd bij de Draaibrug in Souburg. Later, tussen 13.30 en 15.00 uur stonden de controleurs op het Baskensburgplein in Vlissingen. Vier mensen kregen een bekeuring omdat zij niet het vereiste rijbewijs hadden om op een brommer te rijden. In totaal zijn 23 bromfietsen, snorfietsen en scooters op de rollentestbank gezet om te worden gecontroleerd op constructiesnelheid. Dit is de maximum snelheid die deze voertuigen mogen kunnen rijden. De constructiesnelheid staat op het kentekenbewijs van de brommer vermeld.

Opnieuw keuren

Op de rollenbank bleek dat van elf voertuigen de gemeten constructiesnelheid te hoog was. De hoogst gemeten snelheid was 34 kilometer te hard. Voor die elf voertuigen zijn zogenoemde WOK-meldingen aangemaakt. (WOK= Wacht Op Keuren) De eigenaars van de voertuigen moeten hun brommer weer origineel maken en zich daarna met hun brommer melden bij het keuringsstation van de Rijksdienst voor het Wegverkeer in Roosendaal. Daar moet hun voertuig opnieuw gekeurd worden.

Lees ook:Brommercontrole!
Lees ook:Snelheid- en alcoholcontrole!
Lees ook:110x te hard!
Lees ook:Snelheidscontrole in Sas van Gent!
Lees ook:Snelheidcontroles!

1 Reacties // Reageer

One thought on “Keuring scooters en bromfietsen!

  1. Lars

    Een goede keuring is van groot belang voor de veiligheid.

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>