NS: Papieren kortingskaartje blijft voorlopig verkrijgbaar!

trein
GOES – “Hierbij informeren wij u graag over de laatste stand van zaken rond de verkrijgbaarheid van het papieren kortingskaartje en de overstap naar de OV-chipkaart. Eerder heeft u van ons bericht ontvangen of in Spoor gelezen dat NS de verkoop van het papieren kortingskaartje begin 2013 zou stopzetten. Door recente ontwikkelingen hebben wij besloten de verkoop van het papieren kortingskaartje voorlopig voort te zetten”, aldus Eric Beenen, directeur Consumenten van de Nederlandse Spoorwegen. ” Wij vinden het vervelend dat wij hiermee voor verwarring hebben gezorgd en geven u graag enige achtergrondinformatie.”

“NS streeft naar aantrekkelijke tarieven waarbij het voor onze klanten duidelijk is wat de prijs voor een treinreis is. De regionale treinvervoerders Arriva, Breng, Connexxion, Syntus en Veolia voeren hun eigen tarieven in opdracht van regionale overheden, die in veel gevallen ook gekoppeld zijn aan de bustarieven in de betreffende regio. Vaak komen regionale tarieven en het NS-tarief niet overeen. Dat heeft gevolgen voor klanten die met de OV-chipkaart reizen en daarbij zowel van NS als een regionale treinvervoerder gebruikmaken. Er ontstaat dan een prijsverschil tussen reizen met de OV-chipkaart en met een papieren kaartje. De regionale vervoerders en NS hebben aangegeven samen te werken aan oplossingen om mogelijke nadelen voor de reiziger te minimaliseren. Daarom heeft NS besloten het afschaffen van de papieren kortingskaartjes voorlopig uit te stellen. Zodat er meer tijd is om uiteindelijk tot een gezamenlijke, eenduidige en transparante oplossing te komen.”

“U kunt voorlopig blijven reizen zoals u gewend was met uw Voordeelurenabonnement, Samenreiskorting en eventuele Keuzedagen. Ook als u reeds met uw OV-chipkaart in- en uitcheckt. Op NS-trajecten is dit geen enkel probleem, want daar is de prijs tussen papieren kaartje en chip exact gelijk. Wanneer wij stoppen met de verkoop van de papieren kortingskaartjes ontvangt u hierover persoonlijk bericht. Wilt u meer lezen? Kijkt u dan op ns.nl/ovchipkaart. U kunt ook contact met ons opnemen via NS Klantenservice op telefoonnummer 0900 – 202 11 63 (€ 0,10 per minuut, ma. t/m vr. 8.00 – 22.00 uur en za. 9.00 – 17.00 uur).”

Lees ook:Connexxion introduceert nieuwe betaalmethodes, nieuwe kaartjes en nieuwe tarieven
Lees ook:Contant geld uit Zeeuwse bus
Lees ook:PVV: Verdwijnen strippenkaart kost scholieren geld!
Lees ook:Rover tegen snelle afschaffing treinkaartje!
Lees ook:Ook contant geld uit bussen Goeree-Overflakkee

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>